דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תואר ראשון באוקיינוגרפיה 

מאת    [ 20/06/2011 ]

מילים במאמר: 353   [ נצפה 2454 פעמים ]

תואר ראשון במדעי הים

תואר ראשון במדעי הים הינו תואר חדש באופן יחסי אשר מטרתו להכשיר חוקרי ימים אשר ישתלבו במגוון תעשיות ויסייעו בהבנת ההשפעה של הים והאוקיינוס על כדור הארץ בכלל ועל המין האנושי בפרט. תואר זה אשר מכונה אוקיינוגרפיה משלב בתוכו מגוון תחומי חקר ועוסק הן בתהליכים כימיים ופיסיקאליים בים והן בתהליכים ביולוגיים.

כיום הים והאוקיינוסים הם מהמקומות היחידים בהם עדיין לא הסתיים המחקר, ולמעשה הוא עוד רחוק מכך. הסודות המסתתרים באוקיינוסים רבים מספור וחוקרים רבים מבינים כי את מירב המאמצים יש להשקיע שם. המים מכסים את מרבית שטחו של כדור הארץ ולפיכך יש להם השפעה מכרעת על החיים בכדור, על האטמוספרה, על הטמפרטורה ועוד.

כיוון שתואר ראשון במדעי הים הינו תואר חדש יחסית אשר הביקוש לו רב תנאי הקבלה נחשבים גבוהים. מוסדות הלימוד המציעים את התואר הינם מוסדות אשר משלבים בין לימודים תיאורטיים להתנסויות מעשיות בשטח ולימודי מעבדה ברמה גבוהה. התואר הינו תואר מחקרי לכל דבר ואין לצפות לקורסים שעיקרם צפייה בים הרוגע.

השילוב של מדעים וביולוגיה דורש מהסטודנטים להיות בעלי סבלנות רבה לטבע ולצד זה יכולת תפיסה טובה, חשיבה לפרטים ונחישות. הסביבה הימית הינה מעשירה ביותר אך יכולה גם להוציא מריכוז ולכן חשוב להבין כי מטרת התואר אינה לשכב בים אלא לחקור אותו.
בין הקורסים אשר ניתן למצוא במסגרת תוכנית הלימודים נמנים כימיה, ביולוגיה מולקולארית, חיים בסביבות קיצוניות, אוקיינוגרפיה פיזיקאלית, ביוטכנולוגיה ימית, סימביוזה ניסויית בבעלי חיים ימיים, ביולוגיה ואקולוגיה של שוניות אלמוגים, ניווט מכשירים, בוטניקה ימית, חומרי טבע מן הים, סטטיסטיקה ושיטות מחקר, חקלאות ימית, עקרונות הטיפול במים, אקולוגיה ושיטות מחקר בחוף הסלעי ועוד רבים.

חשוב לציין כי הלימודים מחייבים מגע עם הים. הסטודנטים יוצאים להפלגות, מגיעים לחופים שונים, אוספים דגימות, משווים בין חופים שונים וכדומה. בנוסף יכולים הסטודנטים ללמוד קורסים מעשיים כצלילה וספנות, לרוב בתשלום נוסף. הקורסים המקצועיים יסייעו לסטודנטים מאוחר יותר בעת שיחפשו עבודה.

ואכן בוגרי תואר ראשון במדעי הים הינם אנשים מקצוע מבוקשים אשר יכולים להשתלב במגוון רחב של תחומים הנקשרים לים. הבוגרים יכולים לבחור האם להתמקד במחקר הימי או בתחום מעשי יותר וכן לבחור האם הם מעוניינים לקחת חלק בחקלאות הימית המתפתחת או להתמקד בשיקום המאזן הביולוגי הטבעי בים. נושאי התעסוקה רבים ביותר ועל הבוגר רק לבחור מה התחום שהכי מעניין אותו.

תואר ראשון - אתר לימודים מקיף ומפורט המקנה מידע על מסלולי תואר ראשון במוסדות המובילים בארץ. האתר מאפשר ייעוץ לימודי ברמה גבוהה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב